Het binden en boeien van jouw medewerkers
Één van de onderwerpen die we vaker voorbij horen komen gaat over het binden en boeien van...
We weten dat in de huidige arbeidsmarkt employer branding en Recruitment Process Outsourcing (RPO) essentieel zijn om top talent aan te trekken. Maar hoe weet je of je inspanningen hun vruchten afwerpen? Hoe meet je de impact van employer branding en RPO? Laten we duiken in de wereld van KPI’s en meetbare resultaten om jouw strategieën naar een hoger niveau te tillen!
Allereerst, laten we het hebben over het meten van jouw employer brand. Dit is jouw reputatie als werkgever – super belangrijk dus! Om te begrijpen hoe effectief jouw employer branding is, zijn hier een paar sleutelindicatoren waar je op kunt letten:
TIP: Overweeg jaarlijks een ’employer brand health’ enquête uit te voeren onder medewerkers en afgewezen kandidaten om diepgaande inzichten te krijgen!
Nu over naar RPO (Recruitment Process Outsourcing). Als je delen van of misschien wel je gehele wervingsproces hebt uitbesteed, wil je natuurlijk zeker weten dat dit effectief is. Hier zijn wat metrics die licht werpen op deze samenwerking:
Zorg voor duidelijke communicatielijnen en stel gezamenlijke doelen vast met je RPO-partner voor maximale efficiëntie en effectiviteit.
Nu je weet welke KPI’s belangrijk zijn, hoe zet je deze informatie dan in om daadwerkelijk verbeteringen door te voeren? Hier zijn een paar ideeën:
We hopen dat deze blog helpt bij het evalueren én verbeteren van zowel jouw employer branding als RPO-efforts. Onthoud: met goede data komt groot succes! Ga eropuit, experimenteer, meet en optimaliseer. Jouw organisatie zal stralen als nooit tevoren – niet alleen in de ogen van potentiële kandidaten maar ook binnen jullie bestaande team. 🚀 Veel succes met het toepassen van de KPI’s! Mocht je nou denken, ik heb hier ondersteuning bij nodig. Schroom niet om contact op te nemen en een adviesgesprek in te plannen met één van onze specialisten. Of ga zelf aan de slag met behulp van onze kennisbank.
Één van de onderwerpen die we vaker voorbij horen komen gaat over het binden en boeien van...
Sales en marketing werken niet! Althans, niet gescheiden. Sales en marketing zijn als kat en...
Selma is sinds kort lid van Vayo. Zij is directeur bij Jobilla Benelux en helpt bedrijven met...
Sinds de pandemie staan de deuren voor hybride werkmogelijkheden wagenwijd open. Dat is niet zo...
3992 DG, Houten
Werkdagen: 9:00 - 17:00
Na het invullen van het contactformulier nemen wij contact met jou op!